torsdag 11. november 2010

Cloud computing

googledocsImage by Antonio Ortiz via FlickrI det siste har jeg fått testet googledocs i praksis og jeg er svært fornøyd. Jeg sitter i arbeidsgruppa til fagforum for skolebibliotekarer i AFK og vi planlegger et møte i slutten av november. Siden vi er ansatt på forskjellige skoler og ikke kan møtes så ofte, fungerer google docs utmerket til samarbeid om for eksempel møteprogram. Jeg opprettet et dokument og delte det med de tre andre kollegaene mine og lot dem få gå inn og redigere dokumentet sammen med meg.
Dersom man skal legge ut et dokument som man ikke vil at andre skal redigere, er det viktig å sperre for redigering. Det fikk vi erfare i fjor da vi la ut timeplan for innlevering av lærebøker og elevene gikk bananas med å fylle inn og endre hele dokumentet til en noe grovere ordlyd enn vi vanligvis bruker i biblioteket.
Enhanced by Zemanta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar