fredag 5. november 2010

å google - googler - googlet - har googlet

Googlelogo
I likhet med mine elever bruker jeg Google daglig som søkemotor for å finne det jeg leter etter på nettet. I dag har jeg lagt til et google-søkefelt her på Betaingrid som gjør at man kan søke i innhold på denne bloggen. Det synes jeg er nyttig når jeg leser andres blogger, særlig når den begynner å bli innholdsrik.

Del.icio.us er en tjeneste jeg har prøvd tidligere. Oppgaven på kurset gjorde meg nysgjerrig på å ta det opp igjen. Jeg oppdaget at jeg kan lenke til mine siste bokmerker i del.icio.us og legge dem ut i margen her på bloggen. Jeg lurer imidlertid på hvordan man kan bruke sosiale bokmerker i arbeid med elevene. Har det noen nytteverdi å legge ut en liste over emneord slik at elevene kan finne alle sider du har merket med taggen særemne. Det er slik praktisk bruk av sosiale medier jeg er ute etter å lære. Jeg glemmer ofte å lete i mine egne bokmerker, hvor stor er da sjansen for at elevene mine skal komme på å gjøre det?

Det ender vel med at vi googler det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar