torsdag 11. november 2010

Karttjenester

seb caught on Google Maps in Paris last june - 2Image by s_levaillant via FlickrIfølge google maps tar det 11minutter for meg å kjøre til jobben. Det er ikke så langt fra sannheten - når det ikke er trafikk på veiene vel å merke! Uansett kan de ulike karttjenestene være til nytte når man skal finne ut feks hvor man skal på kurs. Da jeg skulle finne fylkesbiblioteket i Akershus, kunne jeg enkelt og greit slå opp på google maps og finne ut hvordan jeg skulle kjøre. Men dette er gammelt nytt og noe vi har gjort i flere år, ikke sant? Noe jeg ikke har prøvd før er å lage reiseguide til folk som spør om du har gode restauranttips, til Paris for eksempel. Da kan man plotte inn adressene og navnene på de stedene man vil anbefale, lagre dette i et eget kart og så kan vennene dine gå til de stedene når de er i Paris. Det er morsomt!
Enhanced by Zemanta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar